Arkiv oversikt
Gå til Administrasjon > Arkiv

Hvis du markerer et arkiv kan du se informasjon om arkivet i faktaboks til høyre.
Under denne kan også se hvem som har tilgang til dette arkivet.

Opprett nytt arkiv
Gå til Administrasjon > Arkiv og klikk på ”+”.

Sett inn informasjon om det nye arkivet:

Prefix
Skriv inn prefix (maks10 tegn). Dette blir begynnelsen på alle saksmappe-nummer.
Prefix kan ha maks 10 tegn. Prefixset kan inneholde bokstaver, tall, bindestrek og lav bindestrek, men ikke andre tegn.
Informasjon
Arkiv "Trefoldighets menighet" med forkortelse "TFM" vil få første saksmappe-nummer "TFM2024-1"
Arkivnavn
Skriv inn navn på arkivet.
Velg arkivnøkkel
Klikk på den lille pilen i feltet for Arkivnøkkel og velg Arkivnøkkel (ikke bruk standardnøkkelen, men den kopien du har forberedt. Se Opprett ny arkivnøkkel).
Organisasjon
Knytt arkivet til en organisasjon. Organisasjonene du får opp i nedtrekkslisten er de organisasjonene du har tilgang til i Medarbeideren. Opprettede råd og utvalg og opprettede møter fra labOra Saksbehandler vil vise i Medarbeideren for denne organisasjonen.
Når du skriver brev vil informasjon om organisasjonen vise i bunnteksten på brevet.
Gravplassmyndighet
Dette gjelder for arkiv for fellesråd som har gravplassmydighet i sin kommune. Skriv inn riktig benevnelse, f.eks. "Gravplassmyndigheten i Stornes".
For andre arkiv lar du feltet stå åpent.
Lagre.
Rediger arkiv
Trykk på blyant for å redigere arkivet.
Du kan endre tittel og Gravplassmyndighet, men de andre feltene er låst etter at det er lagret noe i arkivet.
Slett arkiv
Tomt arkiv kan slettes fra arkivoversikten.
Arkiv som inneholder data kan ikke slettes av administrator.