Skip to content

Generic badge

Organisasjon

Oversikt over hele organisasjonen.
Prostier med vakanse i prostestillingen er markert med en gul varseltrekant.

Velg prosti ved å klikke i oversikten på venstre side. Det er 3 faner tilgjengelig:

  • Kontaktkort
  • Ansettelse
  • Innstillinger

Kontaktkort

Kontaktkortet viser personopplysninger (kommer fra SD Worx) og her kan du redigere fraværskvoter.

Velg riktig år – og trykk på "Rediger" for å legge inn/endre kvoter på en enkelt ansatt.

Du kan justere uttak av feriedager. I redigeringsmodus kan du også skrive kommentarer.

For å redigere kvoter for flere ansatte i en operasjon, klikk "Rediger" øverst til høyre, velg riktig år og klikk "Rediger" under.

I bildet som kommer opp (se under) kan alle kvoter for alle ansatte redigeres.

Klikk "Lagre og lukk" for å lagre.

Mulighet for å justere uttak av feriedager

Programmet teller riktig antall feriedager dersom den ansatte søker om ferie fra mandag-fredag, lørdag eller søndag. Dersom man søker om andre perioder eller enkeltdager, kan det blir feil, særlig hvis den ansatte har en deltidsstilling. Det kan også hende at man må arbeide på en feriedag, og administrator ønsker å gi denne feriedagen tilbake til den ansatte.

Man kan justere ved å trykke på pilene

  • Positive tall betyr at man justerer og sier at personen har tatt ut mer enn det programmet viser (gjelder særlig deltidsansatte).
  • Negative tall betyr at man «gir tilbake» feriedager til personen. Legg gjerne til en kommentar ved justering av uttak av feriedager.
    Når personen nå søker om ferie ved en senere anledning, vil statistikken vise også justeringen: Både under «Godkjenning» og «Planlegging» vil programmet vise et utropstegn når feriekvoten er justert.

Holder man musknappen over utropstegnet ser man justeringen og eventuelle kommentarer.

Ansettelse

Viser informasjon om prestenes ansettelse og historikk.

Det er bispedømmekontoret som har lagt inn disse tallene via lønnssystemet, ta kontakt med dem dersom noe ikke er riktig.

Man ser:
  • Startdato for ansettelse
  • Nåværende stillings gyldighet
  • Timelønn
  • Stillingsprosent
  • Historikk – i dette tilfelle: 9 endringer

Innstillinger

Under innstillinger gjør man ulike oppsett for den enkelte ansatte Man kan ekspandere en enkelt fane, eller ekspandere alle ved å trykke øverst til høyre. Ved å holde musen over info-knappen til venstre får man opp en kort beskrivelse av hver innstilling.

Skjema-mal (tildele skjema)

Når en prest skal lage et nytt Skjema-forslag, er det viktig å bruke riktig mal. Det er derfor viktig at prosten tildeler riktig skjema-mal til den enkelte prest basert på stillingsstørrelse. Da vil presten ikke ha noe valg når nytt skjema-forslag skal lages, og man slipper feil-kilder.

Velg den presten det gjelder. Ekspander Skjema mal. Trykk på «Tildel skjema-mal», velg riktig skjemamal fra listen og trykk «Lagre».

Spesifisering

Hvis en eller flere prester skal spesifisere arbeidstiden sin på ulike menigheter (evt. på ulike prosjekter), tildeler man menigheter (eller prosjekter) til denne presten. Da blir de synling under «spesifisering» i Timeregistreringen. De aktuelle menigheter/prosjekter må først være satt opp, og det er administrator på bispedømmekontoret som kan sette det opp, ta evt. kontakt med dem dersom dette er aktuelt.

Velg «Spesifisering»”, velg Fra-dato når dette skal tre i kraft, og velg menigheter eller prosjekter timene skal kunne spesifiseres på. Trykk «Velg». Man kan sette sluttdato for når presten skal kunne spesifisere, og man kan slette muligheten til å spesifisere.

Øvrige innstillinger

De øvrige innstillinger settes av bispedømmekontoret.