Brukerinnstillinger
Når du er logget inn i Medarbeideren, finner du brukerinnstillingene øverst i høyre hjørne.

1. Generelle innstillinger

Oppstartsmodul
Velg hvilken modul som skal åpnes først etter innlogging eller når siden lastes inn på nytt.
Standardinnstillingen er Kalender.
Informasjonsnivå
Velg hvilke hendelser du ønsker varsel om inne i Medarbeideren.
Standardinnstillingen er Feil.
Språk
Velg hvilket språk Medarbeideren skal bruke. Velger du Standard nettleserspråk, bruker Medarbeideren språkinnstillingen som du har i nettleseren din.
Standardinnstillingen er Standard nettleserspråk.
Zoom (Kalender)
Denne innstillingen påvirker hvordan kalenderen vises, ved å justere avstanden mellom hver «timeblokk» i visningen.
Zoom 16 %

Zoom 50 %

Tidsskala
Velg hvor store tidssegmentene i kalenderen skal være. Nye avtaler vil ta utgangspunkt i valgt segment.
Velg mellom: 15 min, 30 min, 60 min.
Standardinnstillingen er 30 min.
Visning
Velg hva din oppstartsvisning i kalenderen skal være.
Velg mellom: Dag, Uke, Måned.
Standardinnstillingen er Dag.
Flere innstillinger
- Start opp med Min kalender
- Grupper brukere etter funksjoner
- Vis eier på avtaler
- Bruk mørk modus (Dark Mode)
2. Exchange-innstillinger
Hvis organisasjonen din har lisens for Exchange-synkronisering mellom Outlook og Medarbeideren, kan du sette opp denne synkroniseringen her.
3. Logg
Loggen viser aktiviteter du har utført i Medarbeideren og kan være nyttig ved feilsøking.

4. Varslingsinnstillinger
Velg om du vil motta varsler når det opprettes nye grupper, lokaler eller utstyr i organisasjonen.

5. E-postinnstillinger
Velg hvordan e-poster som standard skal sendes fra Medarbeideren.

Valg:
- Lokalt e-postprogram (Bruker ditt standard e-postprogram og sender e-post på vanlig måte. Avsender blir din egen e-postadresse – for eks. xx123@kirken.no).
- Medarbeideren (Sender fra Medarbeideren – Avsender blir: Fornavn Etternavn - noreply@agrando.no).
- Kopier adressene til utklippstavlen (Du limer adressene inn et annet sted).
Standardinnstillingen er: Lokalt e-postprogram.
6. TID – Koble Medarbeideren til labOra TID
Dersom du kobler brukeren din i Medarbeideren med brukeren din i labOra TID, vil du i TID kunne se dine avtaler, og i Medarbeideren blir din planlagte tilstedeværelse og fravær synlig. Dette gir bedre oversikt i begge programmene.
- Velg hvilken brukerkonto i labOra TID som skal kobles til Medarbeideren.
- Trykk Bruk denne hvis den ikke allerede er valgt.
