Tildel rolle – Administratorveiledning
1. Tildel nye roller i Medarbeideren
Dersom rollen skal gis til en ansatt som allerede har brukerrettigheter i Medarbeideren for din organisasjon.
- Gå til Administrasjon
- Velg Brukerinnstillinger
- Gå til Brukeroversikt
- Klikk på Alle brukere

2. Tildel rolle fra oversikten
I feltet til høyre ser du en liste over brukere med tilhørende roller. Tildel roller direkte i oversikten ved å klikke på + og velge ønsket rolle.
Lagring skjer automatisk.

3. Tildel rolle fra kontaktkort
Alternativt kan du åpne kontaktkortet til brukeren og tildele roller derfra.
Du får opp blyantikonet for redigering når du holder musepekeren over navnet til brukeren. Klikk på blyanten for å åpne kontaktkortet.

I kontaktkortet, gå til fanen Brukerinformasjon. Velg organisasjon og tildel ønsket rolle.
Husk å lagre kontaktkortet.

4. Invitere nye brukere
Dersom tilgang skal gis til en ny ansatt som ikke har Medarbeideren-tilgang i din organisasjon.