Skip to content

Utstyr og lokaler – Administratorveiledning

1. Sjekk utstyr

Under Administrasjon/ Utstyr og Lokaler kan du legge til og administrere utstyr dere har. Utstyr kan bookes i avtaler slik at alle i organisasjonen får god oversikt over tilgjengelighet.

  • Utvid Utstyr og Lokaler under organisasjonen du vil jobbe med.
  • Klikk på pilen foran Utstyr for å utvide visning av eksisteerende utstyr.
Skjermbildet viser  pil foran 'Utstyr'.

2. Nytt utstyr

  • Legg til nytt utstyr ved å trykke på +.
Skjermbildet viser funksjon for å legge til utstyr.

Arbeidsflaten din vil se slik ut:

Skjermbildet viser opprettelse av nytt utstyr i Medarbeideren.

Tillatelser for utstyr

  • Du kan aktivere følgende innstillinger:

✔️ Utstyret er til utlån – Utstyret kan leies ut.
✔️ Tillat planlegging – Utstyret vises i kalenderen.
✔️ Tillat ekstern utleie – Utstyret kan leies ut til eksterne.
✔️ Tillat dobbeltbooking – Utstyret kan bookes til to avtaler samtidig (f.eks. gudstjeneste og søndagsskole).

Legg til kontaktpersoner – Utstyr

  • Legg til kontaktpersoner dersom noen i organisasjonen har ansvar for utstyret eller ønsker å få e-post når utstyret bookes.

Legg til brukere – Utstyr

  • Legg til brukere dersom du ønsker å begrense hvem som kan booke dette utstyret.

Advarsel

Dersom du spesifiserer noen brukere med tilgang, blir alle andre automatisk utestengt fra å booke utstyret.

3. Slett utstyr

Slett utstyr som ikke lenger er i bruk.

Skjermbildet viser sletting av utstyr i Medarbeideren.

4. Sjekk lokaler

Under Administrasjon/ Utstyr og Lokaler kan du legge til og administrere lokaler dere har. Lokaler kan bookes i avtaler slik at alle i organisasjonen får god oversikt over tilgjengelighet.

  • Utvid Utstyr og Lokaler under organisasjonen du vil jobbe med.
  • Klikk på pilen foran Lokaler for å utvide visning av eksisteerende lokaler.
Skjermbildet viser 'Lokaler' under 'Administrasjon / Utstyr og Lokaler' i Medarbeideren.

5. Nytt lokale

  • Legg til nytt lokale ved å trykke på +.
Skjermbildet viser 'Lokaler' under 'Administrasjon / Utstyr og Lokaler' i Medarbeideren.

Arbeidsflaten din vil se slik ut:

Skjermbildet viser opprettelse av nytt lokale i Medarbeideren.

Publiser til web som

  • Bruk dette feltet hvis det interne navnet på lokalet ikke skal vises til publikum.

Eksempel: Lokalet kan hete Møterom i Medarbeideren, men publiseres som Stornes kirke.

Velg sokn

  • Velg hvilket sokn lokalet tilhører.

Soknet vises ved publisering av avtaler.

Statistikktype

  • Velg om lokalet er en: Kirke i soknet, Institusjon i soknet, Annet sted.

Antall plasser

  • Fyll inn antall plasser.

Denne informasjonen kan brukes ved ressursplanlegging og booking.

Tillatelser for lokaler

  • Du kan aktivere følgende innstillinger:

✔️ Til utlån – Lokalet kan leies ut.
✔️ Tillat planlegging – Lokalet vises i kalenderen.
✔️ Tillat dobbeltbooking – Lokalet kan bookes til to avtaler samtidig.
✔️ Tillat påmelding til dåp – Lokalet vises i dåpspåmelding.
✔️ Tillat påmelding til vigsel – Lokalet vises i vigselspåmelding.
✔️ Vis i arrangementsplanlegger – Lokalet vises i arrangementsplanlegger.
✔️ Tillat ekstern utleie – Lokalet kan leies ut til eksterne.
✔️ Tillat for planlegging i labOra Gudstjeneste – Lokalet er tilgjengelig i gudstjenestemodulen.

Priser og fasiliteter

  • Legg inn informasjon om priser, fasiliteter og annet.

Denne informasjonen er tilgjengelig for alle brukere av Medarbeideren.

Adresse

  • Fyll inn fullstendig adresse og plasser lokalet i kartet.

Denne informasjonen brukes ved publisering til nettsider og skjerikirken.no.

Legg til kontaktpersoner – Lokale

  • Legg til kontaktpersoner.

Kontaktpersoner kan motta e-post ved booking av lokalet og har ansvar for lokalet.

Legg til brukere – Lokale

  • Begrens hvem som kan booke lokalet ved å legge til spesifikke brukere.

Advarsel

Dersom du spesifiserer noen brukere med tilgang, blir alle andre automatisk utestengt fra å booke lokalet.

6. Slett lokale

Slett lokaler som ikke lenger er i bruk.

Skjermbildet viser sletting av lokale i Medarbeideren.