Skip to content

Bruker-innstillinger – Administratorveiledning

Under Administrasjon kan du utvide Bruker-innstillinger i navigasjonstreet for å se og redigere innstillinger for brukerne.

Skjermbildet viser utvidet 'Bruker-innstillinger' i 'Administrasjon'-modulen i Medarbeideren.

1. Exchange-innstillinger (Bruker-innstillinger)

Under Administrasjon/ Bruker-innstillinger/ Exchange-innstillinger kan du aktivere synkronisering med Office 365 for organisasjonens brukere.

2. SMS-tilgang (Bruker-innstillinger)

Under Administrasjon/ Bruker-innstillinger/ SMS-tilgang kan du se og redigere innstillinger for brukerne relatert til SMS-utsendelser.

Du kan også legge til avsender-/svarnumre som alle brukerne skal kunne benytte.

Skjermbildet viser 'Bruker-innstillinger / SMS-tilgang' i 'Administrasjon'-modulen i Medarbeideren.

3. Bruker-oversikt (Bruker-innstillinger)

Under Administrasjon/ Bruker-innstillinger/ Bruker-oversikt kan du se og redigere tilgangsrettigheter for brukerne.

Sorter etter type tilgang, eller finn brukere under Alle brukere.

Skjermbildet viser 'Administrasjon' i Medarbeideren.

I denne oversikten kan du:

✔️ Sjekke hvilket brukernavn medarbeiderne har registrert seg med.
✔️ Se oversikt over roller brukerne har i deres organisasjoner.
✔️ Fjerne og tildele roller.

Tips

For mer informasjon, se artiklene: Tildel rolle og Fjern rolle.

4. Funksjoner (Bruker-innstillinger)

Under Administrasjon/ Bruker-innstillinger/ Funksjoner kan du se og redigere funksjoner for brukerne.

Sorter etter type funksjon, eller finn alle brukere med tilhørende funksjoner under Alle funksjoner.

Skjermbildet viser 'Bruker-innstillinger / Funksjoner' i 'Administrasjon'-modulen i Medarbeideren.

Du kan fjerne og legge til nye funksjoner for brukerne direkte i oversikten.

Skjermbildet viser 'Bruker-innstillinger / Funksjoner' i 'Administrasjon'-modulen i Medarbeideren.

Alternativt kan du markere brukerne og velge Legg til stabsfunksjon.

Skjermbildet viser 'Bruker-innstillinger / Funksjoner' i 'Administrasjon'-modulen i Medarbeideren.

Tips

Funksjoner kan også tildeles i kontaktkortet.
Du kan lese mer i denne artikkelen, avsnitt 5. Funksjoner.