Skip to content

Administrer organisasjon - Administrator veiledning

Generelle innstillinger

Her kan du sjekke og endre generelle innstillinger for organisasjonen.

Skjermbildet viser 'Administrasjon' modulen i Medarbeideren.

Arbeidsflaten din vil se slik ut. Du kan endre navn, adresse, kontaktinformasjon.

Skjermbildet viser 'Administrasjon' modulen i Medarbeideren.

Hjemmeside leverandør

Hold informasjonen oppdatert i dette feltet. Medarbieideren vil bruke denne informasjonen når avtaler blir publisert til deres nettsider og skjerikirken.no. Måten å publisere endres i forhold til hva som står her.

Synkroniser med Office365

Default status

Denne innstillingen vil gjelde for alle avtaler opprettet av alle brukere i din organisasjon.

Skjermbildet viser 'Default status' innstilling i 'Administrasjon' modulen i Medarbeideren.

Tillat redigering av etiketter

Denne innstillingen vil gjelde for alle administratorer i din organisasjon.

Skjermbildet viser 'Tillat redigering av etiketter' innstilling i 'Administrasjon' modulen i Medarbeideren.

Aktiver dette, dersom du ønsker at administratorer skal kunne legge til nye etiketter.

Ikke del kontakter

Denne innstillingen vil gjelde for alle brukere i din organisasjon.

Skjermbildet viser 'Ikke del kontakter' innstilling i 'Administrasjon' modulen i Medarbeideren.

Aktiver dette, dersom du ønsker ikke at brukere i deres underorganisasjoner skal kunne søke opp kontaktkort dere har lagret.

Mer om Organisasjon

Du kan videre utvide Organisasjon i navigasjonstreet for å se og redigere flere innstillinger.

Skjermbildet viser utvidet 'Organisasjon' i 'Administrasjon' modulen i Medarbeideren.

Etiketter (Organisasjon)

Her kan du legge til etiketter og velge farge koden.

Skjermbildet viser 'Organisasjon-Etiketter' i 'Administrasjon' modulen i Medarbeideren.

Advarsel

Du som administrator kan selv slette en etikett dersom etiketten har ikke blitt tatt i bruk på noen avtaler enda. Etiketter, som er i bruk, kan kun slettes / slås sammen av Vitec Agrando support.

Tips

Kontakt oss i Vitec Agrando support dersom du vil slette / slå sammen etiketter, som allerede har blitt tatt i bruk: laborasupport.no@vitecsoftware.com

Avtalemaler (Organisasjon)

Her kan du legge til og slette avtalemaler. Avtalemaler er tilgjengelig for alle brukere av Medarbeideren og kan brukes ved opprettelsen av en avtale.

Skjermbildet viser 'Organisasjon-Avtalemaler' i 'Administrasjon' modulen i Medarbeideren.

Arbeidsflaten din for ny mal vil se slik ut.

Skjermbildet viser arbeidsflaten for 'Ny mal' på 'Organisasjon-Avtalemaler' i 'Administrasjon' modulen i Medarbeideren.

Tips

Tittelen, alle innstillinger og ressurser vil bli lagt til avtalene, ved senere bruk av malen. Derfor anbefaler vi å kun ha med det som må alltid være med på denne typen avtale, som du lager mal for.

For eksempel vet vi at en Gudstjeneste avtale hos oss skal alltid ha funksjoner Organist, Prest og Kirketjener. Da legger vi til disse funksjonene uten bemanning, som kan være variabel.

Sjekklister (Organisasjon)

Her kan du legge til og slette sjekklister. Sjekklistene er tilgjengelig for alle brukere av Medarbeideren og kan benyttes på en avtale der en liste av forberedelser kreves for å få gjennomført opplegget på en god måte.

Legg til handlinger som må gjøres og / eller gjenstander som må skaffes.

Skjermbildet viser 'Organisasjon-Sjekklister' i 'Administrasjon' modulen i Medarbeideren.

Legg til nytt sjekkliste element

Elementene som legges til her blir dine bygge-klosser ved opprettelse av en sjekkliste. Samme elementer kan brukes i flere sjekklister.

Legg til ny sjekkliste

Når du legger til ny sjekkliste og har gitt listen et navn, må du bruke dra og slipp funksjon for å legge til sjekkliste elementer inn på listen din.

Slipp ønsket element over navnet på listen.

Skjermbildet viser opprettelse an en ny sjekkliste på 'Organisasjon-Sjekklister' i 'Administrasjon' modulen i Medarbeideren.

Takkofferliste (Organisasjon)

Her kan du legge til nye og slette takkoffer-formål som blir brukt hos dere.

Skjermbildet viser 'Organisasjon-Takkofferliste' i 'Administrasjon' modulen i Medarbeideren.

SMS-historikk (Organisasjon)

Her kan du se og eksportere til Excel oversikt over SMS, som har blitt sendt ut av alle brukere i din organisasjon.

Funksjoner (Organisasjon)

Her kan du legge til nye og slette funksjoner.

Dere kan ha både stabsfunksjoner og funksjoner som brukes for bemanning av diverse oppgaver på avtalene.

Skjermbildet viser 'Organisasjon-Funksjoner' i 'Administrasjon' modulen i Medarbeideren.

Advarsel

  • Funksjoner skal legges til på høyeste nivå i organisasjonsstrukturen (fellesråd eller prosti). Dersom alle menigheter legger til sine egne funksjoner for alle de samme oppgavene, kan dere senere risikere problemer med booking av ressursene.

  • Du som administrator kan selv slette en funksjon hvis funksjonen har ikke blitt tatt i bruk enda. Funksjoner, som er i bruk, kan kun slettes / slås sammen av Vitec Agrando support.

Tips

Kontakt oss i Vitec Agrando support dersom du vil slette / slå sammen funksjoner, som allerede har blitt tatt i bruk: laborasupport.no@vitecsoftware.com

Innstillinger for funksjoner

Der er flere innstillinger du kan skru av/på for funksjonene.

Skjermbildet viser 'Organisasjon-Funksjoner' i 'Administrasjon' modulen i Medarbeideren.
  • Tillat publisering til WEB - Dersom du aktiverer dette, så vil personer med funksjonen kunne publiseres til kontaktlisten på deres nettsider (Vitec Agrando nettsidekunder).
  • Vis i labOra Gudstjeneste - Gjør funksjonen tilgjengelig for bemanning og planlegging i labOra Gudstjeneste.

Bruker-roller (Organisasjon)

Her kan du se tilgangsnivå for alle pre-definerte roller. Du kan i tillegg legge til egendefinerte roller og sette egendefinerte tilganger for dem.

Skjermbildet viser 'Organisasjon-Bruker-roller' i 'Administrasjon' modulen i Medarbeideren.