Organisasjon – Administratorveiledning
Du kan utvide "Organisasjon" i navigasjonstreet for å se og redigere flere innstillinger.

1. Generelle innstillinger
Her kan du sjekke og endre generelle innstillinger for organisasjonen.

Arbeidsflaten din vil se slik ut. Du kan endre navn, adresse og kontaktinformasjon.

Hjemmesideleverandør
Hold informasjonen oppdatert i dette feltet. Medarbeideren bruker denne informasjonen når avtaler publiseres til nettsidene deres og til skjerikirken.no. Hvordan publiseringen skjer, avhenger av hva som er angitt her.
Synkroniser med Office 365
Default status for avtaler
Denne innstillingen gjelder for alle avtaler opprettet av brukere i din organisasjon.

Tillat redigering av etiketter
Denne innstillingen gjelder for alle administratorer i din organisasjon.

Aktiver dette hvis du ønsker at administratorer skal kunne legge til nye etiketter.
Ikke del kontakter
Denne innstillingen gjelder for alle brukere i din organisasjon.

Aktiver dette hvis du ikke ønsker at brukere i underorganisasjoner skal kunne søke opp kontaktkort som dere har lagret.
2. Etiketter (Organisasjon)
Under Administrasjon/ Organisasjon/ Etiketter kan du legge til etiketter og velge fargekoder.

Advarsel
Som administrator kan du selv slette en etikett dersom den ikke er i bruk i noen avtaler. Etiketter som er i bruk kan kun slettes eller slås sammen av Vitec Agrando support.
Tips
Kontakt Vitec Agrando support dersom du ønsker å slette eller slå sammen etiketter som er i bruk: laborasupport.no@vitecsoftware.com
3. Avtalemaler (Organisasjon)
Under Administrasjon/ Organisasjon/ Avtalemaler kan du legge til og slette avtalemaler. Disse er tilgjengelige for alle brukere og kan brukes når man oppretter en ny avtale.

Arbeidsflaten for ny mal ser slik ut:

Tips
Tittel, innstillinger og ressurser blir lagt til automatisk ved bruk av malen. Vi anbefaler å kun inkludere det som alltid skal være med på denne typen avtale.
Eksempel: En gudstjeneste hos oss krever alltid funksjonene Organist, Prest og Kirketjener. Disse legges da til uten bemanning.
4. Sjekklister (Organisasjon)
Under Administrasjon/ Organisasjon/ Sjekklister kan du legge til og slette sjekklister. Sjekklistene kan brukes på avtaler der det trengs en oversikt over forberedelser.
Legg til handlinger som må gjøres og/eller utstyr som må skaffes.

Legg til nytt sjekklisteelement
Elementene du legger til her blir byggeklosser som kan gjenbrukes i flere sjekklister.
Legg til ny sjekkliste
Gi listen et navn og bruk dra og slipp for å legge til elementer.
Dra ønsket element over navnet på listen.

5. Takkofferliste (Organisasjon)
Under Administrasjon/ Organisasjon/ Takkofferliste kan du legge til og slette takkofferformål som brukes hos dere.

6. SMS-historikk (Organisasjon)
Under Administrasjon/ Organisasjon/ SMS-historikk kan du se og eksportere til Excel en oversikt over SMS som er sendt fra alle brukere i organisasjonen.
7. Funksjoner (Organisasjon)
Under Administrasjon/ Organisasjon/ Funksjoner kan du legge til og slette funksjoner.
Funksjoner brukes både som stabsfunksjoner og for bemanning av oppgaver i avtaler.

Advarsel
- Legg funksjoner til på høyeste nivå i organisasjonsstrukturen (fellesråd eller prosti). Hvis hver menighet lager sine egne, kan dere få problemer ved ressursbooking senere.
- Du kan kun slette funksjoner som ikke er i bruk. Funksjoner i bruk må slettes eller slås sammen av Vitec Agrando support.
Tips
Trenger du hjelp med sletting eller sammenslåing av funksjoner? Kontakt oss på: laborasupport.no@vitecsoftware.com
Innstillinger for funksjoner
Flere innstillinger kan aktiveres/deaktiveres:

- Tillat publisering til WEB – Gjør det mulig å vise personer med denne funksjonen på nettsidene (for Vitec Agrando nettkunder).
- Vis i labOra Gudstjeneste – Gjør funksjonen tilgjengelig i bemanningsoversikten i labOra Gudstjeneste.
8. Brukerroller (Organisasjon)
Under Administrasjon/ Organisasjon/ Brukerroller kan du se tilgangsnivået for alle forhåndsdefinerte roller. Du kan også lage egne roller og sette spesifikke tilganger.
